Wednesday, October 9, 2013

Oat BG22 turunkan bacaan Kolestrol

Last few weeks saya ada buat full package body check-up di KPJ masa Karnival Agrotek di Pasir Gudanh. Alang2 booth utk check kesihatan ada depan mata, baik ambil peluang kan. Antara yg saya check adalah kencing manis, darah tinggi, jenis darah, keseimbangan badan hinggalah tahap kolestrol dalam badan.

Yang lain2 ok cuma kolestrol tak ok. Tahap bacaan normal 5, tetapi bacaan kolestrol saya 6.2. Agak tinggi tu.

So kebetulan last week masa kat KL keluar makan dengan kawan2 lama masa study kat UTM, borak punya borak sampai 1 pagi hah. Nasib baik both damias tinggalkan denan staff. Banyak yg kami borak dari topik business hingga kepada kesihatan. 

Tu yang diaorg recommend makan oat BG22 ni sebab diaorg makan memang turun tahap kolestrolnya.


Semalam baru sempat cari kat Farmasi berdekatan office. Petugas Farmasi tu pun recommend makan ni utk turunkan kolestrol. Harga asal RM88.50. Sekarang ada sale RM63 sahaja utk 1 tin.


Memang banyak perbezaan dari segi khasiat antaa oat BG22 ni dengan instant oat yang biasa tu. 5 kali lebih baik dari yang biasa tu utk penyerapan kolestrol. Jujurnya rasa x berapa best sebab serbuk oat kan. Kena pula minum dengan air sejuk bukan air panas. So saya add on milo sejuk bagi rasa best sikit. Ada yg recommend makan dengan soya sejuk. So far ok lah sikit rasanya. Lepas shake kena minum terus sebab nanti oat tu kembang dan pekat.


Apa2 pun ini hanya ikhtiar dan bukan penyelesaian. Macam makan Coklat IQ-Cocodamia juga, bukannya sekali makan terus pandai dan anak dengar cakap kan. Mestilah makan secara istiqamah dan juga berdisiplin. Baru nampak kesan yang maksima. Walaupun produk yang kita makan tu sedikit mahal, tapi kesan kebaikannya utk jangka masa panjang. Alah.. Sekali makan kat luar pun dah cecah RM50-RM70 kan utk satu family. Apatah lagi kalau beli produk minda dan kesihatan utk keluarga tersayang kita. 

Itulah org kata, kerja kuat2 kesihatan tak terjaga. Kerja mana pernah habis tak? Ni production CocoDamia tgh siapkan order2 para stokis baru dan juga repeat order dari stokis2 lama. Pastu standby utk event besar MICCOS pula. Memang bulan ni hari2 OT lah jawabnya. Apa2 pun sibuk cam mana, kesihatan perlu sangat dijagakan. Tak sihat cam mana nak buat master plan kan. 

Oklah kejap lagi nak ke Desaru pula, nak hantar stok utk stokis baru disana. 

Oh ya malam tadi saya gi Guardian, ternampak yang Oat BG22 ni hebat salesnya.. Hanya RM57++ sahaja. Jom sihat dan kuatkan minda bersama!!!

No comments: