Wednesday, January 4, 2012

Memang dah musim 'DIA" kan...

Seminggu sekali kalau tak pekena "DIA"..
Memang tak sah..
Pantang nampak, mulalah nak makan "DIA"
On the way balik dari shopping kat Jusco..
Nampak "DIA" ni berlonggokan dengan seksinya tepi jalan..
Tak teragak2 tu utk singgah makan..
Isi yang lemak-lemak berkrim..
Pasti disukai ramai..
Kadang2 balik dari kenduri kendara pun..
Siap singgah lagi utk menikmati "DIA"..
Walhal perut masih jer kenyang dengan makanan kat majlis kenduri tu..
Ayyunie dah pakai cun-cun tetap suka makan "DIA"
Kalau nak tahu Aleesya ni memang tak suka makan "DIA" ni..
Bau pun dah boleh menyebabkan Aleesya nak muntah..
Tapi haritu entah kenapa pulak dia sempat gak habiskan 1 ulas durian tu..
Agaknya termakan pujuk rayu ayah mi dia lah tu..
Budak2...pantang org lain pujuk, cepat jer dengar cakap..
Kalau ibu sendiri yang pujuk, macam2 alasan yang diberi..
Ni pulak on the way balik kerja..
Sempat lagi singgah tu makan "DIA"..
Ni ler penangan kalau dapat suami hantu durian...
Pantang nampak ..nak jer makan..
Ayyunie kan dah mewarisi sifat ayahnya yang suka makan durian ni...
Ibu?? So-so lah....

p/s: Anak2 uols suka makan durian tak???



Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 

5 comments:

mama rifQy said...

Rifqy x suke durian ! Esp pas traagedi ari tuh..hahahahaa..tp be4 tuh pon mmg die xmakan sgt..xsuka ..na suke gk.tp xde la mkn beria!!

Nana said...

ktorg anak beranak amrul je suke makan doyan
kita & damia kureng
damia bese seulas je, kita bese bole g 5 ulas amrul bese 5bijik hahaaa

Sidratul Muntaha said...

aku mmg payah sikit nak mkn durian
satu sebab alergik and satu lagi lepas kena sakit teruk kerana mkn durain,teruslah susah ank mkn.
melainkan klu durian tembaga.
tu pun tak boleh byk..cukup sebijik.bengkak mulut aku!!
anak2 yg suke mkn durian,cume ara seorang jer.
aqil tak minat sbb mcm benda lembik taik katenya..
sabo jerlah aku!
ahahhaha...
ara,klu nmpk durian,mcm nampak kopek mimik mak dia nih...
aritu,gigih la bawak durian dari dapur tekap dgn kain buruk bwk smpai ke pintu bilik solat sbb nak suh babah dia kopekkan!!
aduhai...
hebak betul.
lepas dpt mkn,mlm terbongkang tido tak berbaju sebab panas!
huhuhuh

e.l.i.z.@ said...

sukoooooooooooo sgt² make duye nih

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

wah sedapnya, balqis dari ari tu nak durian tapi kita tak belikan lagi