Wednesday, March 4, 2015

Seminar Celik Minda Usahawan Wanita -U Boleh di Johor

Alhamdulillah.
Seminar Celik Minda Usahawan Wanita - U Boleh di Johor berakhir dengan jayanya semalam.
Saya pun sehabis baik berkongsi akan tips2 business yang saya mampu dan tahu melalui pengalaman2 yang saya dapat sepanjang terlibat dalam business ni.

Ok lah, jok kita tengok gambar sambil bercerita ya.


Dari jauh lagi dah nampak gambar muka saya dibanner.
Sampaikan anak2 saya teruja siap cakap dalam kereta 
"ibu, ibu tu kan ibu, kenapa ibu ada kat situ, pelik kan"... 
...hihi.. 
Tapi sekejap je mereka bersama saya disitu, lepas tu staff saya pula datang ambil mereka bawa main2 di Mc'D dan terus ke sekolah masing2. Sokongan daripada anak2 ni membuatkan saya lebih kuat untuk sharing bersama peserta2 semua.


Banner yang digantung di luar bangunan EDC, Johor.


Saya yang menunggu diluar sementara menunggu slot saya untuk memberi ceramah.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dan maka sesi sharing saya pun bermula.


Alhamdulillah..feed back dari reaksi muka peserta nampaknya semakin berminat dengan cerita2 saya.


Bukan sekadar cerita, tapi ada tips juga.


Bila dah dapat tips, kalian kena bertindak segera.


Agar ilmu yang dapat tersemat didada dan tidak sia-sia.


Semoga sharing saya dapat menjadi pencetus inspirasi kepada semua.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Dan jom pula kita tengok wajah-wajah usahawanita dan bakal2 usahawanita yang bersemangat waja dalam bidang business pula.


Pelbagai peringkat usia ada.


Ada antara mereka yang saya kenal sebab pernah jumpa mana2, ada antara mereka sahabat FB saya dan ada antara mereka pelanggan CocoDamia sendiri.


SYUKUR kerana Allah menganugerahkan Ilmu dan Pengalaman kepada saya untuk berkongsi dengan orang lain pula.

Sampai masanya tamat sudah sharing saya.
Tapi ada dengar peserta kata
"kalau dengar talk macam ni, sampai pukul 4 pun tak pe".
Alhamdulillah.. at least saya tau sharing saya berjaya memikat hati peserta walaupun mungkin tak semua.
Ramai yang teruja nak tahu macam mana nak eksport produk ke luar negara sebenarnya.


Bersedia untuk Majlis Perasmian Penutup pula oleh wakil Jabatan Pembangunan Wanita.
Yang hujung sekali adalah Puan Nurul dari EDC sendiri.


Majlis Perasmian Penutup


Terima kasih Jabatan Pembangunan Wanita yang bagi saya hadiah yang lembut bak sutera ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dan diakhir program...
Serius! Ini memang Serius..
Umpama celebriti sudaaaaa..
Sana sini datang meminta mengambil gambar bersama saya.
Tak putus-putus..
Rata2 katanya nak ambil aura saya.


 Ya Allah, jika benar auraku ini adalah untuk dikongsi bersama mereka2 yang memang berhajat dan beriltizam untuk menjadi lebih berjaya dari saya, Engkau permudahkanlah usaha mereka. Sesungguhnya kekuasaanMU tiada had batasnya. Terima Kasih Ya Allah.


Ada tu dari tempat saya sendiri, Taman Universiti.


Ada yang datang dari jauh.


Ada tu siap sampaikan salam kawan2 yang tak dapat. Allahurabbi...


Dan yang pasti, Allah juga yang berhak ke atas ilmu, pengalaman serta tutur kata saya pada hari itu.
Tanpa izinNya tak mungkin semua berjalan lancar.
Yang baik dari Allah
Yang lemah itu dari saya sendiri.


Dan macam biasa, wajib ada makan-makan kan.
Alhamdulillah... best Nasi Beriani ni.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dan saya turut meminta feedback dari yang mendengar sharing saya.
Agar saya tidak tersasar dari objektif program.
Serta dapat memperbaiki lagi kelemahan saya akan datang.


Feedback dari JPW Johor.
Alhamdulillah.


Feedback dari kenalan FB dan pernah beberapa kali membeli Coklat IQ CocoDamia.
Syukur Alhamdulillah.
Tak sangka sampai 20 tips tu..


Dan feedback dari usahawan yang saya tidak kenal walaupun berada dalam 1 group whatapps.
Alhamdulillah.

Insyaallah, next time kita sharing lagi ya.

Terima Kasih Ya Allah.

P/s: Tahniah pelajar2 SPM batch 97 terutama yang pernah belajar di Pusat Bahasa Pelangi. 










:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: