Friday, February 27, 2015

Pernan dengar nama buah TAR?


Pernah dengar nama buah tar?
Buah yang hampir sama dengan buah kelapa.

Mak mertua saya cakap ais krim kat atas tu bukan dalam buah kelapa, tapi dalam buah tar. Sebab tu senang nak potong bahagian atas tu sebab lembut. 

Ntah, saya pun tak pernah dengar nama buah tar. Uols tahu ke buah tu?

Kat kampung2 banyak kata ayah damia. Tapi dulu2 lah. Sekarang macam susah je nak jumpa buah tu.

UPDATED

Ok, dah ada kawan bagitau saya di FB yang nama buah tu adalah buah TAL..buah kelapa laut katanya. TQ friends.
Post a Comment