Sunday, February 22, 2015

4 hari tak update blog, kemana weiiiiii?

Tak kemana..
Cuma balik Kelantan menziarahi keluarga di kampung.
Dan juga bertanya khabar dan menziarahi saudara mara yang menjadi mangsa banjir.

Habis tu apa kena mengena dengan tak update blog?

Busy lah weiii. Masa kan terhad balik kelantan hanya 4 hari sahaja. Macam2 agenda dan tempat nak pergi. Sampaikan nak online pun malas. Hihi...

Balik selasa malam lepas, pagi rabu sampai. Lepas tu malam tadi jam 9:30 malam bertolak dari Kota Bharu, jam 6:45 pagi tadi sampai di JB. Itu pun ada tidur kejap kat Muadzam Shah sebab ayah damia mengantuk sangat. Hah ni dia tengah qada' tidur lah ni.

Btw balik kampung kalini sungguh bermakna. Macam2 emosi dan perasaan ada. Yang penting dapat menghiburkan hati kedua org tua kita.


Malam hari pertama sampai di KB, kami pun makan besar macam kaum cina juga.


Lepas tu sambung makan ais krim kelapa berjemaah pula.


Hari kedua saya di KB, bawa mak saya menziarahi saudara mara pula.


Hari ke-3 pula kami berkelah di Pantai Mek Mas.


Hari ke-4 hari shopping sedunia untuk bawa bekalan balik JB dan juga jalan2 cari makan.


Sempat juga singgah di UMK alang2 ke Pasar Malam Pengkalan Chepa untuk berjumpa ex-student saya dan penyelamat Pusat Bahasa Pelangi dan CocoDamia ni. Hihi.. Dia ni selalu on call kalau balik JB, saya call je berdezup dia datang kerja dengan saya.

Ok lah. Saya nak sambung rehat lagi setelah sudah masak tengahari dan lunch tadi. Nanti saya buat full entry pasal jalan2 cari makan sepanjang saya balik Kelantan ya. 

Terima kasih Ya Allah.






No comments: