Wednesday, October 24, 2012

How Do I look?? Do I look Weird???


Sumpah!!!
Tak pernah pun pakai tudung macam ni..
Kalau pakai shawl tu memang pernah lah dulu2..
Tapi yang pakai inner melekap kat dahi tu memang tak pernah seumur hidup..

Selalu kalau tgk org pakai, nampak cantik..
Nampak happy go lucky dan ceria...
Tapi tak confident sendiri nak pakai sebab takut muka nampak tembam atau gumukkkss..

Dan masa kat Kuala Kangsar sambil2 tunggu ayah damia solat jumaat, termasuklah satu butik jual2 tudung ni..nampak shawl ni sangat cantik dan berkenan nak beli...pastu saja2 jer try inner melekap tu...sekali akak yang jual tu cakap
"Eh, cantik adik pakai tudung ni...sesuai sangat..sebab ada org memang tak sesuai pakai tudung cam ni"

Tapi saya tak percaya sangat sebab tahu org menjual ni memang itulah taktiknya puji customer kan..hihi
Yang bestnya akak tu suruh cuba semua inner melekap tu supaya saya puas hati..
Pastu saya pun beli lah...walaupun hati was was nak pakai ke tak inner ngan shawl ni..
Lagipun masa tu kat Perak, tak ada org kenal saya pun kan..:)

Masa dalam bilik hotel kat Bukit Merah, saya saja cuba2 try pakai depan ayah damia..
Sekali nak tahu apa ayah damia cakap??
"Macam muda remaja pakai tudung ni!!!"
Wahhh saya yang hampir separuh pengsan terus kembang kuncup kembang kuncup hidung yang mancung ni..haha..ya lah suami saya ni jenis susah nak puji org, terutama isterinya..kalau puji masakan isterinya dah biasa...hihi...dan keesokkan harinya saya pun memberanikan diri pakai tudung style begini di B. Merah Laketown tu..

And you know what, masa tgh leisure2 kat Bukit Merah tu, ayah damia curi2 snap gambar saya..
Dan salah satu hasilnya seperti gambar di atas...
Katanya nampak lain dan muda!!! wahhhhhhhhhhhhhh


Nah lagi sekeping gambar utk tatapan anda..
Nampak muda ke??? hik hik...
Tapi rata2 yang komen kat FB saya sokong pakai shawl lagi nampak muda berbanding pakai tudung ada awning/ instant hijab..
Andailah benar kalau saya serasi pakai inner dan shawl macam ni...jimat duit saya...haha..
Yang penting tak payah ironing dah...jimat masa juga tu..

So, do I look weird??
Saya masih tak berapa confident nak pakai tudung style cam ni..kejap2 betulkan inner, kejap2 betulkan inner..sebab dah biasa sangat betulkan awning tudung kan...hihi

p/s: Kalau pergi kerja masih menggunakan tudung awning yer...cuma may be lepas ni utk leisure2 saya akan praktikkan pemakaian tudung style begini pula...jimat masa!!! Itu pun kalau saya confident lah...haha

p/s: Keyakinan diri perlu utk membuatkan kita nampak luar biasa...:)







 Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!!
 

11 comments:

nad said...

Betul..nmpk lain sgt kak ayu!!
Nmpk lg cantek dan ayu..
Kalu awning tu nmpk kak ayu lebih elegan n matang
Yang ni nmpk ceria dan energetic!

Lynn Huraiza said...

cunnnnnn...

Qaseh Suhaida said...

u look young dan sweet la...

Anje a.k.a Mummy_Balqis said...

ok je...orang cantik pakai ape pun cantik...cuma nampak lain je, selalu pakai fareeda kan..

Unknown said...

msa jimat tang iron..tp tang nak bersiap tu lama plk..hehe kalo instant hijab sarung je siap.. tp serius k,ayu nampak muda dr fiza.. hahahha tk blh jd ni.. :p

mamasuri said...

cantiklah ayu..mmg nampak muda...sy pun suka berinner n selendang..sbb senang cepat n mudah..yg penting jimat skit..hehehe...muka bulat sy letak tepi...

ibuhebat said...

sesuaiiiiii sangat!!! :)

Wan Amira said...

memang nampak lain la ayu, tapi ayu ni pakai ape pun cun :)

shark said...

lawa je kak..:)
serius asik pki tudung fareeda pun bosan jugek..

kemma said...

cantikla..nmpak lg muda ..

mamaRIFQY said...

kak ayu ni..pakai ape pon chantek la..kalo pakai tudung pesen lame pon nampak chanteq tau sbb dah mmg chanteq..heehhehehheee....jangan marah ye...tu ibaratnye laa....

** tapi seriusly mmg nampak sgt2 lain la....