Friday, October 21, 2011

Suka beli benda bukan-bukan

Ntahlah...dulu2 masa belum kawen, mak saya cakap, saya suka membazir beli benda bukan2..
Beli bukan sebab ada kegunaan, tapi beli sebab cantik atau memang nafsu membeli datang tiba2..

Pastu masa dah kawen, suami saya pun cakap yang saya ni suka beli benda bukan2.
Katanya, buat menyemak kat rumah jer...bukannya guna pun..

Pastu last week MIL saya datang seminggu kat rumah saya pun cakap benda yang sama.
Kenapa beli kalau tak guna?? Huhuhu..

Agaknya tu memang peel saya yang suka beli benda bukan2 kot...

Contoh barang macam kat bawah ni..


Saya beli sebab teruja nak tgk ais dalam gelas saya bentuk love..
Suami saya cakap "bekas ais tak bentuk love pun sejuk jugak"
MIL saya cakap " berapa ketul jer boleh buat air batu ni?? baik buat dalam bekas besar"...huhu


Saya beli ni sebab senduk ni nampak unik kalau nak letak dalam salad bowl..
Suami saya cakap " Macam mainan jer ni, sekali senduk dah patah"
MIL saya cakap " Apa benda ni?? ingat ke mainan ayyunie dalam ni"..huhu


Saya beli straw ni sebab cantik dan warna warni..
Al-kisahnya baru hari ahad aritu guna setelah 2 bulan beli kat IKEA SINGAPORE..
Pastu masa suami saya sedut, katanya.."aikkk?? straw apa benda ni?? nak sedut air pun bercinta"...huhu
Sebab straw ni dia kecik sikit luas bukaannya..
Alahai...ada ajer komen2 yang bukan2 kan..
Nasib bail MIL saya tak jumpa straw ni masa dia datang minggu lepas...huhu

p/s: So, uols cam mana?? Suka jugak ke beli benda bukan-bukan...
Tu baru benda kecik2...benda2 besar yang dianggap bukan2 oleh suami saya pun ada jugak tau..tapi tak pe lah..nanti2 ada masa saya cerita...:)







Klik2 sini, kot2 ada barang2 yang berkenan!! 
 

9 comments:

Aisy Nasiha said...

taste masing2... tu yg menjadikan kak ayu unik...

Jue said...

jue cantik dimata....memang beli...

maszmadi said...

erm... sama mcm hubby saya, suke beli bende yang bukan2..... kekadang packaging barang yg nmpak unik sikit dia akan simpan.. wat semak umah jerk, huhu

mummy_ayu said...

ah ah..Ayu pun..suka beli benda yg cute2 mcm nie..

Sidratul Muntaha said...

samalah
tapi semuanya bermula dari kawin sbb suke baking2
so far,benda2 yang bukan2 tu berguna la..
esp nak buat kuih tu
tapi lately berenti beli since anak dah dua and brg anak lagi perlu dari nafus brg2 mak dia yg serakah nih
ahahahha!
zaman belumm kawi takde suke benda bukan2 sebab hantu komik.
nak2 klu komik jepun or cina.
huhuuhuh
layan..
bila dah kawin
org tua suh buang sebab takdelansung ciri2 kesifatan seorang perempuan dan seorang mak!
eii!
nyampah!!
nyampah!nyampah!!!!!
tapi klu dia layan beli airsoft gun boleh plak!
aku rasa nak patah2kan jer baretta dia!
ekekeke!

::NureeN:: said...

suka... nk gak yg ketul ice love tue.. ;)

azura samsuddin said...

minat yg sama, nati leh gak wat n3 psl ni hahaha bekas ice bentuk love tu pun zura ade, minat punyer psl tu yg beli ;)

Nur-nba said...

Suka juga kumpul barang2 yg unik.. tapi Nur lebih prefer barang perhiasan..

e.l.i.z.@ said...

hihihihi mok nge anok yg suko mengomen :P