Thursday, March 4, 2021

Stesen kuih, Bandar Baru Uda



Sejak2 Daim dah bersekolah semula ni, pagi2 cari sarapan, suka mencuba tempat baru sebelum masuk office. Ya lah mencari mood positif sebelum memulakan kerja kan. Lagi pun masa ni lah nak dating ke, nak bersidang ke atau nak bermanja berdua sebelum hectic anak2 balik sekolah. 

Pagi semalam saya  bersarapan di Stesen Kuih yang terletak di Bandar Baru Uda.
Tahu tempat ni pun sebab ternampak ada orang share dalam FB.
Nampak kuih muih sangat meriah dan banyak.
Sesuai lah dengan tekak kemelayuan kami ni.


Mula2 masuk kedai, akan nampak aneka kuih, puding, agar2 dan bubur dalam chiller.
Agar2 tu betul2 menyelerakan pagi2.
Terus saya order agar2 pandan.


Memang rambang mata..
Macam2 kuih ada..


Harga banyak yang sebiji 80 sen. 
Beli 4 biji RM3.
Dan ada juga kuih muih yang berharga RM1 ke atas..


Karipap macam2 inti..
Roti goreng pun macam2 inti ada..
Sardin, telur, sosej dll..
Pilih je nak yang mana..


Macam3 menu sarapan yang berbungkus pun ada..
Nasi kerabu, nasi lemak, pulut kuning dan rendang, soto, mee kari..
Haiiiihh..macam2 lah ada..


Nak dine in pun boleh..
Tapi tempatnya tak lah besar sangat..
Ni saya dan ayah damia makan nasi lemak telur.
Sebungkus RM2.50..


Kuih yang saya teringin nak makan..
Kuih Jeniffer Lopez...
Kih kih..
Sedap..

p/s: Sebenarnya ada lagi kuih yang tak disusun masa kami sampai ni.. Supplier baru hantar kuih..So banyak lagi lah pilihan yang ada selain dari dalam gambar..Pasni korang dah tahu lah mana nak cari port kuih banyak2 kan...





::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: