Monday, March 4, 2013

5 tangan utk 1 roti arab || Rindu fruit juice di Mekah

Kadang2 berkumpul 1 keluarga makan ramai2 memang sangat syokkkkk kan..
Bukan selalu, jarang2 pun sebab saya dan ayah damiakan dah bermastautin di Johor..
Makanan yang sikit tu lah selalu berebut2 nak makan kan..
Selalu terjadi kat both Damias juga...time makanan dalam pinggan saya dah nak habis tu lah baru semua berebut2 nak suruh saya suapkan...tapi moments tu sangat best dikenang pabila mereka besar nanti kan...


Ni kami semua makan malam di Restoran Arab Hadramat bawah office kami..
Kebetulan masa tu saya dan ayah damia dah start cuti, sementara nak ambil pembantu2 kami (adik2 ipar) dari office, bawak 1 family makan malam disini..
See teruja ayah damia dengan roti arab yang besar tu..


Order 1 jer pun roti arab yang gedabak besar ni..
Sebab masing2 dah kenyang makan Nasi Mandi dan Nasi Khabsah..
Roti tu kami makan dengan daging goreng gitu..


Ayah mertua dan ibu mertua saya kata 'teringat masa kat mekah dulu, macam ni lah makan roti arab"..
Hihi..kebetulan juga masa ni kami tinggal 2 hari lagi nak fly ke Mekah..
Banyak pengalaman dan tips2 yang dikongsi oleh mereka utk ke sana..


See, adik beradik dan anak beranak berebut2 makan roti ni..
Nak order banyak masing2 dah kekenyangan..
Oh ya baru saya tahu kenapa Juice di Restoran Arab sangat kaw kaw dan sedap tanpa letak ais..
Rupa2nya kat Mekah pun cam tu lah rasa dan rupa juice mereka..
Kaw kaw dan sedapp..
Saya sampaikan addicted setiap kali balik Masjidilharam mesti beli punya juice tu..
1 cup 5 Riyal...kalau dalam shopping complex tu 1 cup 10 Riyal..
Serius memang sangat2 best...
Haishhh lepas ni agak2 rindu nak minum fresh juice dari Mekah, boleh lah singgah Restoran Arab Hawdramat kat bawah tu..


No comments: