Sunday, December 31, 2017

Resepi Sardine Puff Pastry Step by Step


Wahhh.. 
Esok dah bermula sesi persekolahan 2018 bagi Negeri Johor, Kelantan, Kedah dan Terengganu. Sekejap je masa berlalu kan. Masa berlalu dengan pantas kerana kita banyak aktiviti yang terisi.. Tak macam kecik2 dulu rasa lambat sangat masa berlalu. 

So para ibu dah fikir ke menu sarapan dan bekal apa yang nak bawa pergi sekolah esok?
Kalau masih berfikir2, why not cuba menu Sardine Puff Pastry ni kan. Bukan sahaja senang dibuat malah menjadi kegemaran anak2 juga.. 
 

Ni menu sarapan saya semalam.. 
Nanti nak bawa bekal ke sekolah, bolehlah tukar2 inti dalamnya tu letak coklat dengan strawbery ke, coklat dengan pisang ke, kari kentang dan daging ke atau lain2 mengikut citarasa masing2. 


Ni bahan2nya.. 
Tak rumit kan.. 
Cuma puff pastry dan parsley tu kena rajin mencari di pasaraya yang ada jual lah.. 


Ni bentuk yang saya buat, kalau para ibu kreatif, boleh je potong ikut bentuk kesukaan masing2. 


Pastikan telur kuning sahaja tau. 


Dan bolehlah mula aktiviti membakar.. 
Boleh je nak guna oven biasa, tapi saya kalau bakar kuih2 roti2 ni suka guna Halogen oven sebab kita nampak progressnya selalu.. 


Bila dah start naik, fuhh bukan main suka lagi tau.. Hati berbunga2 gitu.. 


Wowww.. Rasa nak lompat bintang gitu.. 


Ini benchmark saya. Mesti garing diluar lembut didalam.. 


Selamat mencuba!

P/s: Boleh search video kat Youtube juga "resepi sardine puff pastry step by step" yang saya upload. 

No comments: