Tuesday, May 23, 2017

Agroworld Expo 2017


AGROWORLD EXPO 2017

19-21 Mei 2017
Berjaya Waterfront Hotel

Umpama saya berada di Negara China. Kerana 70% trader adalah orang cina dan 70% buyer juga orang cina. Selebihnya dari Indonesia (Batam), Singapore dan tempatan.

Kemahiran saya berkomunikasi bahasa mandarin, membuatkan saya selesa sangat berada dalam kepompong ini. Saya dihargai, produk2 CocoDamia dicintai dan banyak peluang2 ke Luar Negara boleh diterokai. Cuma CocoDamia sahaja yang betul2 perlu study bab terokai Negara China ni.

Interaksi saya sepanjang di Expo pun dah macam bahasa itik dan ayam. Melayu campur mandarin. Mandarin campur melayu. Ya lah orang2 dari Negara China kebanyakannya tidak fasih berbahasa Inggeris apatah lagi bahasa melayu kan. Bahasa mandarin diaorg pun ada slang.

Kesimpulan paling tepat yang saya boleh buat, walaupun crowd tak se-havoc event2 besar seperti MAHA, HalFest dan lain2, tapi yang berhenti di booth CocoDamia merupakan potential buyer, target market dan seterusnya akan jadi buyer. Yang repeat beli tak usah cakaplah sehinggakan ada yang borong untuk dijadikan ole-ole dibawa balik ke Negara masing2 (boleh rujuk gambar2)

Terima kasih semua buyer!
谢谢你们。 CocoDamia 飞去中国了。

Terima kasih Allah. Terima kasih Jab. Pertanian Johor. Terima kasih Team CocoDamia (walaupun semalam huru hara dengan lawatan bas pelancong dari Singapore ke GO-JB CHOCOLATE). 

#cocodamia #oleolecocodamia #GOJBCHOCOLATE







Auntie2 ni datang dengan Rombongan Bas dari Kluang..


Kelam kabut semua nak packing bertali bawa balik Negara masing2..


Bersama Timbalan Pengarah MOA yang merasmikan AgroWorld Expo 2017


No comments: