Monday, September 19, 2016

Sunday Hi-Tea di Hotel Granada


By the way sepatutnya Sunday Hi-Tea ni saya tempah last week sempena Anniversary treat saya dan ayah damia. Tapi disebabkan last week kami teramat sibuk ke sana sini dan menguruskan persediaan Akikah Daim, kami postponed ke minggu ni iaitu semalam. Nasib baik boleh postponed.


Sementara tunggu ayah damia bayar valet parking kat lobby, ambil kesempatan ler bergambar sana sini.

Ramai juga orang kat hotel ni. Yang makan Sunday Hi-Tea pun penuh meja. Saya tahu sebab nampak setiap meja dah ada nama orang yang booked utk Sunday Hi-Tea ni.


Dengan anak sulung saya. Makin tinggi dah anak-anak ibu.


Dengan anak kedua saya yang sangat manja. Makin chubby juga. Mujurlah makin meninggi. So tak nampak montel sangat. Hihi..


Saat kami semua menikmati makanan di hotel, Daim pun menikmati susunya juga. Siap pakej tidur lagi. Dapatlah kami semua makan dengan tenangnya. Baik Daim ni. Memang setiap kali breakfast kat hotel ke, lunch kat hotel ke, atau Sunday Hi-Tea kat hotel, Daim sporting tidur je.


Antara makanan yang sempat saya snap. Puding Mangga tu best sangat! 


Ulam2, aneka sambal dan sambal belacan, salad dan lain2.. Ada juga section utk pengat dan bubur, roti canai, sate, tom yam gong, dan lain2 lagi.


Ngam2 kami semua habis makan, Daim pun bangun. Sambil2 makan/minum dessert, gilir2lah pakat main ngan Daim. 


Daim ni aktif. Kalau kita start agah2 dia atau main2 ngan dia. Tangan kaki mesti gerak2 tendang2. Senyuman jangan cakaplah. Tak pernah lekang. Hihi.. Good boy!


Father and daughter bonding! Lepas majlis Akikah aritu, ayah damia botakkan kepala. Pastu mak saya bergurau, aikk anak yang cukur jambul, ayahnya yang pula botak. Hihi..


Us... Terima kasih Allah for this happy family moment.


Bawa Daim jalan2 kat lobby hotel.

Hotel Granada di terletak betul2 depan Aeon Bukit Indah. Kalau nak walk in Sunday Hi-Tea, dewasa RM38, kanak2 RM25.

Tapi saya pembeli bijak. Saya guna groupon. Dah lah dapat diskaun beli guna Groupon, masukkan kod voucher promosi dapat lagi diskaun. Lepas tu beli pula guna link shopback ni https://www.shopback.my/?raf=GmkZhG dapat lagi cashback. Memang berbaloi kan. Jadilah pembeli bijak seperti saya. Apa lagi? Klik link tu dan daftar cepat2. Pastu happy shopping kat website yang uols nak shopping tu!










No comments: