Wednesday, September 30, 2015

Aleesya menang pertandingan Certot


Tahniah Damia Aleesya!

Actually pertandingan ni adalah menulis cerpen pendek. Certot tu mungkin maksudnya "Cerpen Kontot".. Hihi.. Just kidding.

Karangan tu memang Aleesya yang buat. Saya tanya Aleesya yang dia nak tak maksud pertandingan menulis karangan. Dia cakap nak. So saya suruh dia tulis dalam kertas dulu.

Lepas tu barulah saya betulkan ayat dan tatabahasa dia. Dan tambah sedikit perencah supaya karangan tu tak kaku sangat. But the mastermind still idea Aleesya sendiri. Karangan sebenar dia macam mana nak bagi speech dan mengatasi kegugupan pabila bercerita dihadapan dengan oranv ramai. Itu pasal lah tajuk karangan "Ibuku Inspirasiku".

First trial untuk Aleesya. Boleh cuba lagi sayang! Menang saguhati pun dah cukup hebat di mata ibu dan ayah. Keep it up my girl!
Post a Comment