Tuesday, February 5, 2013

Antara yang terpenting || International Travel Adaptor

Selain dari passport, visa (jika perlu), tukaran mata wang asing serta barang-barang keperluan lain, Internatiol travel adaptor juga merupakan antara aksesori yang terpenting jika melancong atau ziarah ke Luar Negara. Ini kerana setiap soket yang terdapat adalah berbeza bagi setiap negara.

Contohnya macam ni, in case kita bawa iron atau travel steamer dari Malaysia, sekali pabila sampai di negara Arab, kepala soket iron atau travel steamer tu lain dengan kepala soket yang ada. Maka disinilah peranan international travel adaptor memainkan peranan penting terutamanya nak charge handphone, Ipad, kamera dan lain2..

Sebaik2nya beli travel adaptor yang boleh dibawa ke beberapa buah negara dan bukan 1 negara semata2. Contohnya macam saya beli dibawah..untuk negara Arab pun boleh, untuk Japan pun boleh, utk negara2 Europe pun boleh..bukankah jimat tu..:))

Bayangkan kalau tak bawa siap2 dari Malaysia travel adaptor ni, jenuh juga tu nak mencari di negara yang ingin kita lawati kan??? Hope info ni berguna kepada yang selalu terlepas pandang utk membawa travel adapter ni bersama..:))











2 comments:

Unknown said...

aah lah..tk pnh terfikir pon psl adaptor ni..

Ezna Khalili said...

dulu akak takde pengalaman gi australia. Terpaksa la beli travel adapter kat aussie. Currency fefaham ler kan. Sekarang, dah ada pengalaman so benda penting ni memang akak bawak :-) mmg standby dalam beg tak keluar2 :-)