Wednesday, April 7, 2021

Buat scaling, polishing, filling & extraction gigi






Semalam saya dan suami berkesempatan buat service gigi.

Suami dah biasa jumpa dentist buat scaling & buat polishing ni..

Saya ni hah yang baru first time nak buat. 
Memang cuakkk lah sikit. 
Tapi takut2 pun siap buat filling (tampal) & extract (cabut) 2 batang akar gigi yg rosak juga.


Kalau tak kerana sokongan suami yang beria-ia ajak jumpa dentist (sebelum ni saya selalu mengelak) memang tak akan lah berlaku kejadian service gigi semalam.

Alhamdulillah, selesai buat Scaling, Polishing, Filling & Extraction 2 batang gigi.


Boleh tengok video kat atas cam mana seriaunya saya pabila kena service gigi.
Korang jangan gelak pula...hihi..

Untuk rujukan, saya pergi service gigi di Dental Pavillion Taman Universiti.

Untuk rujukan bayaran, boleh tengok resit kat bawah ya..
Ni resit saya sorang...Resit ayah damia lain.


.
p/s: Pesanan Khidmat Masyarakat- Check lah gigi anda sekurang2nya 6 bulan sekali..


::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::



No comments: