Sunday, February 25, 2018

GO JB CHOCOLATE terima Edutour dari Kelas Pendidikan Khas lagi..


Finally, terlaksana sudah lawatan sambil belajar murid-murid program pendidikan khas integrasi (masalah pembelajaran) dengan jayanya atau kata mudahnya Edutour di GO JB Chocolate.

Walaupum 22 orang pelajar, tapi peluh jantan peluh betina semua keluar.. Haha.. Ya lah budak2nya ada yang hyperaktif, ada yang obses dengan speaker besar (memang duduk je tepi speaker tak buat coklat), ada yang datang pegang2 mikrofon walaupun kita tengah bercakap, ada yang comel sangat bila kita tanya soalan semua dijawab " I don't know" haha, dan macam2 kerenah. Bagusnya diaorg tak sentuh pun barang2 kat galeri dan atas rak. Mereka dengan dunia mereka sahaja.

Memandangkan hari ni pelajar2nya dari SJKC, jadi automatik juga lah saya kena cakap dwibahasa iaitu Mandarin. Kagum betul dengan cikgu2 melayu yang mengajar kelas pendidikan khas sekolah cina. Sebab diaorg pun terpaksa pandai cakap mandarin.

Pendek kata saya memang salute dengan cikgu2 kelas pendidikan khas. Bak kata salah seorang cikgu mereka, kelas ada 6 orang je, tapi umpama ada berpuluh2 orang. Tahniah cikgu!

#edutour #lawatansambilbelajar #cocodamia #gojbchocolate #oleolecocodamia #bukanfirsttimehandlebudakkelaskhas


Sesi lawatan tengok bagaimana coklat dihasilkan


Ibu ayah yang turut naik syehhh buat coklat.. 


Sesi pembahagian bawa balik semua coklat yang mereka buat


Macam2 kerenah, macam2 mimik muka


Sesi pembahagian apron


Tak sabar nak masuk semuanya


Sesi soal jawab


Ada yang begitu tekun buat coklat


Bila dah bagi mic, takut pula nak jawab ya.. 


Terima kasih SJKC Pulai dan SK Pulai (pendidikan khas) 

P/s: Untuk tengok gambar2 edutour dari tadika/organisasi/sekolah yang lain, boleh like page Ole Ole CocoDamia ya.. Warna warni semua gambar2 pelajar yang non stop back to back datang Edutour ke GO JB CHOCOLATE ni... Terima kasih Allah.. Terima kasih semua..

Berminat nak adakan edutour di GO JB CHOCOLATE? Boleh whatsapp 0106468383..
Gerenti puas hati! 

No comments: