Tuesday, July 10, 2012

Diari perjalanan shooting JACOBS TVC

Ini sekadar catatan dan kenangan untuk masa akan datang. Peluang macam ni bukannya selalu kan.


12 June 2012, selasa..

Kami ke pihak agensi Saatchi Saatchi utk bincang story board yang akan diiklankan nanti....




Ni story board saya. Macam2 yang dibincangkan dari pemilihan dan keselesaan pakaian hinggalah ke perkara kecil iaitu mak selalu makan biskut dgn air apa. Masa ni baru saya dapat tahu yang salah seorang anak saya akan dipilih jadi watak sampingan. Saya pilih aleesya sebab dia dah ada pengalaman shooting.


13 June 2012, rabu

Fitting baju....




Kami ke pihak production utk fitting baju. Wahhhhhh banyaknya baju yg nak kena fitting. Utk mak kena fitting 20 helai baju, utk aleesya pun lebih kurang 15 baju dan utk saya?? Lebih kurang 40 baju tauuu... Nak fengsaannnnn


14 June 2012, khamis

1 hari suntuk shooting!!! Dari jam 5 pagi hingga jam 9 malam..




Details saya ceritakan kemudian yer....


15 June 2012, jumaat

Voice recording...




Selama 4 jam saya buat voice recording ni.. Nampak senang tapu susah jugak sebenarnya sebab saya kena baca skrip tu berulang kali dengan intonasi dan feeling yang berbeza.. Kering tekak dan terbatuk2 saya dibuatnya.. Kejap2 kena minum air suam.. Bila playback semula suara saya, memang berbeza suara tu.. Suara yang seakan2 dalam iklan kat tv tu.. Tapi yg iklan jacobs tu saya baru tgk sekali jer.. So tak sempat nak menghayati tu suara saya atau bukan sebab ramai kata suara saya lain dalam iklan tu..


Apa2 pun 4 hari menjalani proses utk buat iklan JACOBS ni sgt berharga terutama buat mak saya..

P/s: Updated blog kat pejabat pos jer ni... Lama gilerr tunggu giliran.. Siap 1 entry bermakna ni:)

- Posted using BlogPress from zarina ayu my iPhone

7 comments:

mummy_ayu said...

dah tgk dah iklan nie..tapi tu la..kejab sgt...nampak Allesya..eh..mcm familiar je..pas tu nampak Ayu..baru perasan...congrats dear!

mama tisya said...

byk tul bj kena fitting ek....

Ann said...

first time tgk iklan ni smlm...byk jugak hal proses nak menyiapkan iklan ni eh..neway..iklan yg sgt comel:)

Ezna Khalili said...

proses lama, iklan kat TV kejap ajer....hehe

Mama Zharfan said...

me lom tgk lg iklan ayu

Ummi AmnaAmzar said...

Aah betol..suara ayu lain sgt.. Tp iza xtau la suara ayu sebetolnya kan..cuma compare dgn iklan dutch lady hrtu je la.. Heehee

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

nampak sangat lama menunggu sampai siap satu entry kiki