Monday, February 19, 2018

Holiday 3 malam 3 hotel


Alhamdulillah.. Finally sampai dah JB.. 
Tamat sudah cuti-cuti bersama mertua dan adik-adik ipar serta keluarga kecil kami. Destinasi yang dipilih Melaka dan KL sahaja. Kenapa KL? Sebab alang-alang tu hantar salah seorang adik ipar saya yang akan praktikal di Menara Tabung Haji KL. So sambil-sambil carikan rumah sewa dan beli keperluan dia sedikit, kami ambil peluang bercuti bersama. 

So selama 3 malam bermusafir, 3 hotel kami stay. Ya lah pabila dah ramai-ramai bercuti ni, pilihan hotel/apartment memainkan peranan penting juga untuk keselesaan semua serta aurat saya terjaga. 


Di Melaka, kami stay di Gold Coast International Melaka. Saya tempah 3 bedrooms apartment. Ni kali kedua keluarga kecil saya stay sini. Tahun lepas saya bawa mak saya bercuti disini dan ambil 2 bedrooms apartment. 
 

Di KL, lepas uruskan urusan praktikal adik ipar,  kami stay di chalet Flamingo by The Lake. Ambil 2 chalet.  Check in pun dah nak jam 8 malam, so kami pilih hotel yang berdekatan Ampang juga supaya dekat dengan Menara Tabung Haji. 


Keesokkannya, lepas dah selesai urusan rumah sewa adik ipar, kami free and easy. Cari dalam Agoda terhad pula apartment yang ada. Mujurlah ada The Suitel ni kat Bandar Sunway. Walaupun jauh sikit dari bandar KL, tapi berbaloi bila dah sampai sini. Ada 3 bedrooms semuanya.

So nanti saya buat review 1 by 1 lah ya berkenaan hotel2 ni. Mana tahu sesiapa yang nak bercuti ramai2 dapaf manfaar dari blog saya ni kan. Insyallah..

Tak sabar juga nak buat entry romantic dinner/valentine dinner masa kami di Melaka. Rezeki tanpa disangka tu. Alhamdulillah, berkat Che dan Ayah bercuti bersama kalini. 

Ok lah, undur diri dulu... Nanti sambung lagi.. 

No comments: