Sunday, April 22, 2018

Resepi Daging Dendeng Balado



Pabila puasa, mulalah nak makan macam2..
Terutama menu yang jarang2 kita jumpa dan kita masakkan..
Semalam teringin pula nak makan daging dendeng balado..
Gigih menumbuk daging dan masak menu ni tengahari semalam..
Sambil2 teringat kenangan masa kat Bandung dan Batam, menu ni lah menjadi pilihan kalau ke restoran nasi padang..


Haish...Dah siap terliur pula...
Nak-nak pabila anak2 dan suami bertambah2 makan tengahari semalam..
Yang berpuasa ni tengok sipi2 je lah ya... hihi..


Resepi seperti dalam video tu ya. Insyallah langkah yang mudah diikuti..Cuma kuantiti bahan tu agak2 lah ya..


Tapi..tapi..tapi..
Bersemangat kononnya tengahari tu masak daging dendeng balado ni ya untuk berbuka, alih alih ayah damia bawa berbuka puasa kat Pasir Gudang pula..Ok. Kita tapau daging dendeng dalam bekas bawa makan kat restoran ya...

:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::
Post a Comment