Sunday, January 24, 2016

Cerita Ayah Kaya...


Cerita breakfast pagi semalam..

Ayyunie: Harini kita makan kat ayah kaya!

Aleesya: Ayah kan kaya dan banyak duit. Kenapa ayah tak nak buka Papparich?

Ayah: Aaminnn... Tapi mana adik kakak tau ayah kaya? Kalau ayah, ayah nak buka Damiarich. Tak nak buka Papparich.

Ayyunie: Haihhh ayah. Itu pun tak tahu. Hah tengok bil tu. Makan roti macam ni pun dah 70 ringgit. Kayalah tu. Roti kan murah je.

Hahaha... Anak oh anak.

Budak-budak kecik ni memang jujur kan. Dan memang akan cakap apa yang mereka perhatikan dan alami sahaja.

So far alhamdulillah. Anak-anak ibu dah makin bijak dalam pembelian sesuatu barang. Mereka dah makin pandai menilai mana yang mahal mana yang murah. Kadang2 2 beradik tu bergaduh pula sesama sendiri nak beli yang mahal atau yang murah. Masing2 pun dah ada duit poket masing2. So masing2 dah pandai nak jimat atau nak beli apa2 yang patut.

Anak-anak uolss umur ya dah pandai menilai erti duit atau mahal murah sesuatu barang?
Post a Comment