Wednesday, April 1, 2020

Resepi Ikan siakap 3 rasa kapkunkap termudah



Macam2 versi ada resepi masak 3 rasa ni.
Dan ni resepi mudah saya.

Bahan2nya:
Bawang holland - potong dadu
Bawang putih - potong dadu
Cili - potong dadu
Timun - potong dadu
Nenas dalam tin - potong dadu
Daun ketumbar - dihiris
Cili giling
Sos thai
Air

Cara2nya:
1. Tumis semua bahan2 yang dipotong dadu, masukkan cili giling dan masak sehingga pecah minyak.
2. Kemudian baru masukkan sos thai dan sedikit air. 
3. Kuantiti bahan2 ikut keperluan masing2 bergantung pada saiz ikan. 
4. Sos thai tu lagi lebih lagi sedap. 

p/s: Daun ketumbar banyak2 tu saya ratah makan ya, bukan buat perhiasan.


Ini sos Thai yang saya guna.
Cukup 3 rasa.
Dah takpayah tambah garam gula dah.
Senang.



:Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: