Thursday, November 5, 2015

Birthday Treat || Seafood Buffet di Nonie's Restoran

2 hari lepas adalah Hari Jadi saya iaitu bersamaan dengan 3 November 2015. Ayah Damia telah membawa saya dan keluarga untuk makan-makan sempena Birthday di Nonie's Seafood and Steakhouse Restoran di Pantai Senibong. 

Restoran ni saya recommended 200% bagi pengemar seafood. Selalu kita dengar buffet untuk Steambot kan. Tapi kalini buffet untuk Seafood pula. Memang seafoodnya segar-segar dan besar-besar. Boleh repeat dan repeat dan repeat makan sampai muntah hokey. Tapi tak baik! Berhenti makan sebelum kenyang! Hihi..

Selain daripada menikmati makanan yang disediakan, ada juga masakan panas. Which mean kita order, baru chef goreng panas2. Pun boleh. Dan macam2 stall lagi ada sebenarnya. Nanti tunggu gambar berbicara di bawah ya. 

Dan yang paling best saya review, adalah pulut mangga! Haha...memang tidak syak lagi! Sebab itu menu pertama saya dan Aleesya makan. Memang sedap lah santan pulut tu. Lepas tu makan lagi. Lepas tu makan lagi. Ntah berapa kali kami ambil menu pulut mangga. Haha.

Selain itu, bagi saya Ketam Nipah masak sambal telur dan juga makanan2 di Claypot Station memang win! 
Jom tgk gambar2 dibawah.


Depan pintu masuk.


Birthday girl bersama 2 pengiringnya..;-)


Mula2 sampai...wahhhh cantik konsepnya..


Macam-macam stall ada..


Bayar dulu baru bebas makan ya.


Grill Station.


Pilih2 nak grill ikan apa, udang atau sotong..


Claypot Station. Kat sini hanya ada udang dan ketam masak kari, tomyam, lemak cili api dan aneka kuah lagi..


Bahagian sayur-sayuran.


Aneka buah-buahan


Bahagian goreng-goreng.
Yang ni langsung saya tak makan.
Sebab dah kekenyangan sangat.


Western Stall.


Nasi lemak dengan aneka sambal sedap2.
Haishhh kalau lah perut saya ni besar, memang nak ratah je semua sambal2 yang sedap tu.


Adik ipar saya mula2 lagi dah order Siakap steam halia.
Dia makan sorang je ni.
Kalau kitaorg nak order siakap masak apa pu  boleh lagi.
Pendek kata unlimited lah makan kat sini.


Wahhhh...ini memang sedap!
Sampai 5 kali kami ambil menu pulut mangga ni.
Haha..


Ketam nipah masak sambal telur.
Sampai ke titisan terakhir saya ratah ketam tu.


Antara tetamu yang ada masa kami sampai.
Walaupun weekend, tapi agak ramai jugalah.
Cuma sebab restoran ni besar, so nampak banyak meja2 kosong lagi.


Tapi serius makan kat sini sangat tenang dan sunyi je.
Bersaksikan pula seberang laut Singapore.
Memang mengasyikkan.


Dah dapat makan, tak pandang kiri kanan..


Sotong grill panas2..
Pencicah tu sedap.


Ikan pari bakar dan udang bakar


Ayyunie komen keciknya fish and chips dia. Haha..
Tak cukup boleh tambah dik!


Dan macam2 lagi lah lauk. Goreng nestum ada, masak butter ada, masak apa lagi erkk ada..


Bahagian sayur-sayuran


Saya order Kailan goreng ikan masin.
Alahai banyak minyak pula...


Memang kreatif lah buat style stall macam ni kan.
Selalu gi makan kat Senibong style Restoran biasa2 tu.
Kalini style buffet lengkap dengan Chef si setiap stall.


Kami antara yang paling lambat balik..
Haha...sebab tu sunyi je masa ni kat sini..


Last minute order...ikan bakar..
Ratah je panas2 ni...
Memang marvelous.


Awwww...so sweet!
Dapat hadiah birthday dari ayah damia..
Ingat ke apalah..
Rupa2nya dapat Mas Kahwin weeiii...haha


Budak kuat makan..
Sambil makan sambil ketawa.
Orang lain dah berhenti makan, dia sorang je belum lagi..haha


Kan betul makan sampai termuntah!
See, Aleesya sampai muntah makan kenyang sangat.
Orang cakap dah, dia nak juga rasa sikit2 makan tu makan ni..
Dia tu dah lah perut kecik..hihi


Alolololo...so sweet..
My baby..Next year dah darjah 1 tak boleh panggil baby dah..


Cantikkan pemandangan.


Kepada yang tertanya2 berapakah bayaran buffet disini...
RM38 untuk dewasa dan RM25 untuk kanak2.
Bagi saya memang sangat2 berbaloi.
Sebab kebanyakan menu adalah seafood, bukannya steambot.
Dah tu makan sampai puas lak tu..
So still reasonable harga tu..


Macam2 boleh makan.
Kalau nak pergi booking dulu terutamanya time weekends. Sebab rasanya ramai family yang suka bawa mak ayah atau company bawa staff suka makan kat sini. Tapi kalau weekdays ok je walk-in. Lagipun restoran ni memang besar.

Terima kasih banyak2 to MY SWEETY FAMILY  and LOVELY HUSBAND kerana dapat meluangkan masa bersama2 meraikan birthday saya malam haritu. Memang penuh gelak ketawa sampai keluar air mata malam tu. Hihi...Semoga keluarga kecil saya diberkati dan dibawah lindungan Rahmat Allah. Aaaamin..

Terima kasih Allah.

































No comments: