Monday, November 10, 2014

First time buat Chocolate Roll & Beef Curry Puff

Hooyeyyyyyyyyyy!
Akhirnya menjadi juga saya buat Chocolate Roll dan Beef Curry Puff sendiri.
Seumur hidup ni le first time buat menu macam ni.

Ya lah.. since sekarang ni setiap pagi my foreigner students ada je bagi macam2 kuih dari negara mereka untuk saya rasa. Sampaikan siap bagi resepi lagi untuk saya buat. Tu yang rajin nak mencuba. Cuma intinya sahaja saya modified ikut selera org kita. 


Rasa kepuasan disitu. Tak pernah saya try buat kuih seunik ini. Haha.. My beef curry puff.


Tapi tidaklah secantik mana lagi kan. First trial lah katakan. Insyallah lepas ni harapnya makin lembut puffnya dan makin kemas gulungannya.


Hah! Tu dia, chocolate roll saya! Excited buat tau. Sampai meleleh keluar coklat tu. Mentang2 lah tokey coklat kan. Hiks. So far saya gembira kerana dapat cuba buat menu baru ni. Kalau tak hobi saya masak lauk pauk aje.

Ok nanti saya share resepi ya.

No comments: