Tuesday, September 18, 2018

Bercuti di Penang ll Roti Canai Gemas Road


Day 2 cuti2 di Penang. Kami mulakan dengan bersarapan di tempat viral. Awal2 lagi check out hotel dan meneruskan misi cari makan di Penang. Anak2 merungut juga kenapa check out awal sangat sebab tak sempat menikmati pun fasiliti yang ada di Easten Hotel tu. Tapi lepas saya terangkan kepada anak2 yang kita nak check in hotel lain di tepi pantai pula, wahhh bukan main happy lagi diaorg ya.. Haha.. 

Risiko kalau makan tempat viral adalah kena "SABAR MENANTI'.. Punyalah ramainya orang beratur dan menunggu meja, rata2 adalah datang bercuti.. 


Apa yang specialnya kat sini? 
Roti canai special lah. 
Lapisan paling bawah roti canai, atasnya ada seketul ayam kari, lepas tu letak cheese, then letak pula telur mata kuning goyang. Akhir sekali tabur bawang! Woww.. First timw makan ni.. 


Mula2 ingat tak habis sepinggan sorang..tapi phewwww... Licin weiii sorang sepinggan.. Marvelous! 


Sementara menunggu makanan sampai, sempat lagi ayah damia snap gambar untuk dijadikan kenangan. See... Ramai giler beratur.. Yang beratur nak bungkus line lain, yang beratur tunggu meja pandai2 lah cari meja sendiri dan tunggu dibelakang orang yang makan tu.. Hihi.. 


Walaupun panas ceng ceng di pagi hari, tapi kami tetap menikmatinya hingga habis licin.. Haha.. Kari ayam tu boleh tahan juga pedas. Daim pula makan cheese dan telur mata je.. 


First time tengok menu roti canai sebegini.. Macam sedap sangat sekali sekala dapat maka.. Nanti tunggu renovation rumah siap, akan ku cuba juga buat menu cam ni.. InsyaAllah. 


Portion agak besar untuk budak kecik. 
Btw tips kat sini kalau nak cepat makanan sampai, jangan order pelik2 contohnya kakak roti telur lah, adik roti kosong lah, ibu roti special lah..order sekaliharung sama semua roti canai special senang. Sekejap je sampai...sejenis ambil order tak tulis kat kertas. Lepas tu terpekik2 sampaikan order kat yang tukang buat roti. Nanti time kira nanti pun terpekik2 bos dia dok ulang balik apa yang orang ambil order tu cakap.. hahaha... Nampak tak sistematik.. Tapi itulah keunikan dan warna warni di Roti Canai Gemas Road ni...

Next? 

No comments: