Monday, June 19, 2017

Buffet Ramadan @ Seven Oaks

Cerita iftar 21 Ramadan
16 June 2017 (jumaat)


First impression kami..

Kakak kata macam makan dalam istana..
Adik kata macam makan kat oversea..
Suami kata ni dah macam Hi-tea buffet.. Sukalah tu.. Taste dia sebegini..
Saya kata everything dalam ni semuanya cantik


Kalini tempahan atas nama saya sebab saya yang buat reservation. Ayah damia busy pergi service dan polish kereta..



Tengoklah kecantikan deko dalam bakery cafe ni..tak puas mata memandang..


Aneka kek dan roti ada.. Tapi yang ni tak termasuk dalam pakej buffet lah..


Buah yang jarang2 anak2 saya jumpa.. Selalu jumpa dalam tin je. Bila dapat makan yang fresh... Banyak kali pula budak2 ni repeat makan..


RV dan MC tu sedap sangat.. Ntah berapa slice dah Ayyunie ulanh alik amik makan..


Ni feveret saya dan Daim.. Makanan berasaskan tauhu memang best!


Sembang 2 beranak..


Bersungguh Daim sembang ngan ayah ya..


Nak naik tingkat 1 ambil makanan buffet dan tingkat 2 surau boleh naik lif kaca ni..


Kalau rajin boleh juga naik tangga. Kai naik tangga je senang ambil makanan..


Ni suasana tingkat 1 tempat buffet disediakan.. 


Pemandangan ground floor..


Suka ya Daim makan kat sini...


Paling suka makan macaroni cheese..


Ayyunie tanya " boleh bawa balik seekor tak beruang tu"? Haha...


Rumah kedai biasa, tapi dekorasi luar biasa..really inspired



Lepas makan dan solat, terus ke Mood Republik pula. Orang ramai beratur tapi tak sesak. Lepas saya balik jam 9:45 malam, fuhhh makin ramai.

Btw saja pergi mood republik nak merasa. Tapi sesungguhnya ia bukan jiwa saya. Angsana juga tempat yang sesuai..

   
Oh ya bagi sesiapa yang nak cuba buffet ramadan disini, tu harganya. Dewasa RM38.80, kanak2 RM28.80.

Btw surau kat sini kecil je. Just ada penghadang je. Campur lelaki perempuan. So kalau time ramai2 nak solat, memang agak packed. Pandai2 lah merancang bila nak makan bila nak solat ya.

Happy iftar semua!






















No comments: