Friday, May 13, 2016

Summer Luxury Camp @ Tanjung Sutera Resort II Volume 2

Pada 29 - 30 April 2016 yang lepas, tamat dan berjaya sudah Summer Luxury Camp yang dianjurkan oleh Pusat Bahasa Pelangi selama 2 hari 1 malam di Tanjung Sutera Resort. Kali ke 2 ni saya dan team Pusat Bahasa Pelangi buat camp kat sini. Kali pertama masa tahun 2013 lepas. Boleh refer sini untuk entry lepas.

Tanpa cakap panjang, kita tengok gambar-gambar ya lah baru lebih feel..


Seramai 44 peserta yang turut terlibat dalam Kem Jati diri ni.
First time ni saya ikuti kem tak naik bas sekali.
Kalau tak sebelum2 ni memang saya suka je naik bas bersama pelajar-pelajar.
Tapi kalini untuk keselamatan kandungan saya, saya dan ayah damia naik kereta.
Manakala both Damias, guru2 dan pelajar2 naik bas.


Ready to check-in dalam dorm pelajar-pelajar lelaki dan perempuan.
Manakala guru-guru dan keluarga saya duduk dalam chalet.
Dan semestinyalah chalet saya adalah yang paling dekat sekali dengan dewan aktiviti dan tempat makan. Hihi..



Saya bersama guru-guru dan sebahagian pelajar2 SPM.
Saya di usia kandungan 35 weeks..
Gigih demi pelajar-pelajar saya.




Sementara tunggu urusan check-in selesai, apa lagi...masa untuk bergambar lah.
Depan kolam renang wajib posing2 hokey..
Tak sabar ni diaorg nak terjun tiruk dalam kolam tu..


Bacaan ikrar oleh para pelajar yang diketuai oleh Cikgu Rahman


Aktiviti LDK 1 bermula selepas solat Jumaat di Kampung Sedili.
Oh ya Aleesya dan Ayyunie peserta termuda dalam kem ni.
Yang lain2 adalah pelajar UPSR, PT3 dan SPM.


Lepas asar pula ada aktiviti LDK dalam tasik.


Woww..aktiviti yang paling ditunggu2 oleh pelajar walaupun ada yang takut2 jatuh dalam tasik.


Haha...memang ada yang jatuh pun...


Dah selesai semua aktiviti dalam tasik, apa lagi...terjun tiruk lah semua..
Ya Allah, cantiknya pemandangan kan..
Hurmm...saya banyak berehat dalam bilik je kali ni..
Sekali sekala je keluar pantau aktiviti pelajar..


Lepas solat maghrib berjemaah, malam malam yokkk..
Menu pun sedap2..
Makan kat sini mana tak pernah sedap..


Lepas tu sesi cuci kolam jiwa dan perkongsian.
Ni saya yang handle.
Alhamdulillah, lepas sesi ni, banyak pelajar2 yang dah berubah ke arah positif..


Khusyuk masing2 dengar saya mengendalikan ceramah ni.


Jam 12 malam pula, ada campfire.
Fuhhh menjadi cantik je api tahun ni.
Al-maklumlah, semua disediakan oleh pihak resort.
Kalau tak sebelum ni susah sungguh nak hidupkan api tu.


Sesi cungkil bakat dalam campfire.
Alhamdulillah, tahun ni komitmen pelajar terbaik.
Sebelum2 ni jam 3-4 pagi baru selesai.
Ni jam 2 pagi dah selesai semua.
Syukur..
Moga2 pelajar2 belajar sesuatu yang bermakna dalam sesi campfire ni..


Keesokan paginya..
Sesi senamrobik yang diketuai oleh Cikgu Nurul pula..


Lepas tu sambung LDK lagi..
Ni bermain bola menggunakan kain pelikat/batik.
Ada pengajarannya ni.
Oh ya sebelum tu ada LDK Spider Web ya..


Group Ayyunie...
Juara keseluruhan ni ok..


LDK paling mencabar..
Membina sampan menggunakan barang2 yang dipilih oleh kumpulan masing2..
Material adalah berbeza2 mengikut pilihan kumpulan masing2.
Masa ni lah konsep fizik dan sains diterapkan.


Fikir-fikir strategi


Ok..masa untuk menilai sampan siapa paling kalis air dan terbaik.


Caiyokkk caiyokk


Our Hero!
Selaku Pengetua Pusat Bahasa Pelangi..


Ada pertandingan kayak juga..


Lepas dah siap LDK semua, masing2 bersihkan diri dan turun makan lunch pula..
Tengoklah lauk2 yang menyelerakan tu..


Buah-buah dan air yang tak pernah putus hidangannya.


Acara penyampaian hadiah dan bergambar secara berkumpulan.


Bergambar dengan pelajar-pelajar SPM..


Yeahhh...tamat sudah dengan jayanya Kem Jati Diri 2016..


Cantik sangat pemandangan sini..
Macam kat Bali..


Alhamdulillah..
Ada ruang dan peluang, kita buat lagi..




























No comments: