Wednesday, May 4, 2016

Check up 36 weeks



 Harini check up 36 weeks dah..
Kejap je masa berlalu..
Baby dalam perut pun Doktor cakap makin besar..
Dah 3.2kg...
Fuhh...nak tunggu sampai EDD, berapalah agaknya berat baby ni ya..

Doktor cakap tadi lagi 10 hari baby dah matang dan selamat kalau dilahirkan...
Next check up lagi 2 minggu..
Kalau berat baby lebih dari 3.7kg, doktor nak induce dan bersalin normal..
Bukan apa takut kalau tunggu sampai due date lagi 4 minggu, berat baby mencecah 4kg..

Apa-apa pun saya berserah bulat-bulat kepada Allah.
Saya selalu doakan agar saya bersalin normal dan secara semulajadi..
Aleesya dulu normal + semulajadi, Ayyunie pula normal + induce sebab dah lebih EDD..
So harapnya kalini Allah permudahkan saya bersalin normal dan semulajadi lah..
Dari buka 1 cm, alih2 dah nampak kepala baby keluar..
Ya Allah, permudahkankan lah... 
Kawan2 doakan saya juga ya..
Aaaamminn.




Warna-warna kegemaran sekarang...
Eh! Pink pun forever suka ok..
Mau tak suka...warna-warna kebahagiaan selama 9 tahun tu...hihi...

No comments: