Tuesday, January 7, 2020

Aleesya & Kelas Rancangan Khas (KRK)



Hola hola..
My first born...
Dah melangkah ke alam Sekolah Menengah dah..


29 Disember 2019..
Selesai urusan pendaftaran Tingkatan 1 dan Orientasi.
Tapi masa ni tengah tunggu keputusan untuk Kelas Rancangan Khas lagi pada 2 Januari.
So berdebar2 lah juga menanti keputusan masa tu.
Aleesya buat muka tu sebab dia kata "tak habis2 ibu ni ambil gambar"...
Haha..


Tu dia..
Dah melangkah masuk sekolah menengah dan alam remaja ni...
Banyak yang kena kita terutama si ayahnya bagi pesanan dan teguran..
Al maklumlah, pengaruh sana sini, cuba itu ini..
Aleesya ni mudah sensitif  orangnya.
Baru ayahnya bagi pesanan itu ini,air mata dah bertakung..


Dan pada 2 Januari 2020..
Legaaaaaa...
Yang ditunggu2 dah dapat keputusannya..
Alhamdulillah..

Aleesya kata besar amanah cikgu utk kelas KRK ni..
Kena balik lambat, kena aktif masuk pertandingan dan sukan, kena jaga prestasi, 
dan kena bla bla bla..

Ramai juga kawan2 dari Sek Cina dia dulu pun sekelas dengan dia...

Dan yang paling penting sekali, dapat sekolah sesi pagi (itu yang ibu ayah paling lega sekali).
2 hari sekolah sesi petang huru hara kejap adjust masa.

Semoga Aleesya berjaya dan cemerlang dalam pelajaran serta dunia akhirat.
Aaaaminn..



::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

9 comments:

firdausi said...

bila alesya dah besar.. itu bermakna dah lama saya terlibat dalam dunia blog.. first time berblog alesya kecik lagi..

Ayu Zarina said...

firdausi -hihi, same goes to me...

Umi Nazrah said...

alhamdulillah. semoga dipermudahkan urusan Aleesya dalam menuntut ilmu ^_^

Ayu Zarina said...

Umi Nazrah - Aaaminn..terima kasih atas doa..

ziZiEWaiNie said...

As salam Puan... Maaf.. X silap saya pelajar melayu SjkC layak ke MRSM ... SBP je x boleh... Anak saya SjkC , skrg di MRSM JB dan ade senior dia pelajar berbangsa Cina jugak dari SjKC ada di MRSM JB..

ziZiEWaiNie said...

As salam Puan... Maaf.. X silap saya pelajar melayu SjkC layak ke MRSM ... SBP je x boleh... Anak saya SjkC , skrg di MRSM JB dan ade senior dia pelajar berbangsa Cina jugak dari SjKC ada di MRSM JB..

Ayu Zarina said...

ziZiEWaiNie - Wasalam..owhh kisahnya..sebab macam pernah tanya cikgu Aleesya..katanya budak2 SJKC tak boleh masuk MRSM dan SBP. Dan saya pun ingat MRSM ni untuk pelajar2 bumiputera sahaja. Terima kasih maklumkan. Kalau tak, memang saya tak tahu.

ziZiEWaiNie said...

Ooo x pe. Saya pun baru perasan anak saya sama sekolah dengan anak Puan SjkC Thorburn..

Ayu Zarina said...

ziZIEWaiNie - owhh sama sekolah ngan Aleesya. Anak nama apa? UPSR sama tahun dengan Aleesya ke?