Tuesday, August 7, 2018

Resepi Jemput-jemput Durian



Teringin sangat nak makan jemput-jemput durian. Ada yang panggil cucur durian dan ada yang panggil Cekodok durian. Tak kisah lah nama apa pun, janji dia sejenis jemput-jemput. Haha..

Jenuh juga cari durian sebab dah hujung2 musim ni memang tak banyak dah duriannya. Harga sebiji pun boleh tahan. Tadi pergi Pekan Nenas dan Pontian pun, sebiji pun tak nampak buahnya.

Beli lah 2 biji kat Taman Sri Pulai ni. Saumi mengepek sebab saya beli durian tak suruh pakcik tu kopek sikit siap2. Dah terpaksa guna 1001 peluh jantan dia nak mengopeknya. Sorry..

Oklah. Resepi penuh dalam video ya. Happy watching...

:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::
Post a Comment