Thursday, February 25, 2016

Majlis Khatam Al-Quran nak bawa apa ya?


Tengah-tengah malam tadi balik dari office gigih chatting dengan ustaz tempat Aleesya dan Ayyunie mengaji tanya persediaan Khatam Al-Quran Aleesya. Al-maklum lah, anak sulung nak Khatam. Tak ada pengalaman.

Kalau ikut pengalaman sendiri dulu, mak buat pulut kuning dan ayam golek terus hantar rumah tok guru yang mengajar kita mengaji tu. Lepas tu makan ramai-ramai dengan kawan.

Official Khatam Al-Quran pula sehari sebelum Majlis Akad Nikah dengan ayah damia berbelas tahun dahulu. Kita duduk kat tengah-tengah pelamin dan mengaji ramai-ramai bersama kumpulan Yassin Wanita di Kampung. Pastu adalah kenduri sikit-sikit.

Kepada sesiapa yang ada pengalaman majlis Khatam Al-Quran kat Pusat Pengajian/ Center mengaji al-quran contohnya kena sediakan makanan apa yang sesuai, goodies apa yang sesuai, atau untuk ustaz/ustazah nak bagi apa, sila-silalah sharing dibahagian komen ya. Amat dialu-alukan sangat!

p/s: Setakat ni yang terlintas idea nak buat pulut kuning dan rendang daging, bunga telur dan coklat sebagai goodies dan juga set persalinan untuk ustaz/ustazah.

No comments: