Thursday, July 15, 2021

Fridge Restock & Organization Cara Saya...


Musim2 lockdown dan tak boleh jalan ke mana2 ni...
Salah satu cara saya terapi minda adalah dengan melihat peti ais saya sentiasa kemas dan tersusun. 
Almaklum lah, dapur kan antara tempat yang sehari ntah berapa belas kali kita dan keluarga ulang alik ulang alik keluar masuk...
Jadi kalau dapur dan peti ais kita kemas, bersih dan sejuk mata memandang, itu pun satu terapi minda juga kan..
Puas tengok peti ais sendiri kalau tersusun rapi ikut cara kita sendiri..
Janji bahagia ya tak..


Bila simpan stok dalam fridge organizer box ni, anak3 kat rumah pun disiplin je ambil kat mana, simpan kat mana dan letak balik kat mana..
Kita pun senang nak organized. Nanti bila restok barang2 dalam fridge, just masuk-masukkan je dalam organizer box tu.
Organizer box tu beli kat DIY dan Eco je..


Kecuali organizer box yang ada compartment beberapa slot macam ni..
Memang beli kat Shopee..
Yang ni sebenarnya 8 slot, tapi saya adjust biar jadi 4 slot je.


Yang ni pun sebenarnya 8 slot, saya adjust jadi 6 slot je..
Ikut keperluan kita nak adjust macam mana...


Tapi serius jimat ruang fridge lah guna storage box macam ni..
Boleh tengok video ya untuk restok & organization cara saya..
Happy watching...


Siap dapat freegift kain towel kecil lagi dari seller...
Packing kotak pun kemas dan sangat protect dengan bubble wrap...



Untuk yang berminat, boleh beli dalam Shopee..
Tu nama organizer box ni ya...

Happy Hunting...








::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

3 comments:

Unknown said...

ternampak kotak susu transparent. Boleh share beli kat mana?

Ayu Zarina said...

Beli kat Shopee juga.. Yg saya tu 500ml punya..

Azhafizah MN said...

Kemas betul. Suka tengok cara susunan dalam organizer tu. Peti ais besar macam macam boleh simpan :)