Tuesday, November 5, 2019

Menang pertandingan "Chef Cilik" Peringkat Zon Skudai



Tahniah Aleesya menang pertandingan "Chef Cilik" peringkat Zon Skudai.
 Pasni bersedia utk peringkat daerah pula.
So proud of you Aleesya, sebab ibu sempat ajar dan celoteh sekali dua je masa mula2 tahu dia menyertai pertandingan ini. Selebihnya adalah semangat dan kesungguhan yang ada dalam diri Aleesya untuk menang atas usaha sendiri memang ketara.
Bayangkan selama 1 bulan dok praktis sendiri (ya sendiri sorang2) 2 hari sekali kat rumah. Sampai kitaorg muak dah makan pancake, chicken wrap dan sandwiches dia. Last2 dia buat dan tapau PAKSA kawan2 dia makan kat sekolah hari2.. Haha.. Pastu ada lah sekali gi praktis memasak kat rumah kawan dia dan 3 kali praktis ngan cikgu kat sekolah. 


Kemenangan dia harini, buat dia happy sangat2! Dia kata Allah makbulkan doa dia. Cikgu2 sekolah dia pun happy sebab ni first time sekolah dia menang pertandingan ni walaupun dah beberapa tahun masuk.


Ingat pesan ibu dalam pertandingan tiada istilah "nasib baik", tapi hasil sejauh mana usaha kita. Last week dapat Johan dalam pertandingan Syarahan. Pun hari2 dok praktis cakap sorang2 depan cermin.


Masuklah berapa banyak pertandingan selagi mampu. Menang adalah bonus. Tapi yang penting adalah untuk mengasah keyakinan dan komunikasi lebih berpotensi lagi masa depan.


Tahniah sekali lagi untuk Aleesya, kawan2nya serta semestinya guru2nya yang banyak tunjuk ajar juga.


::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: