Tuesday, June 25, 2019

Kemeriahan 1 Syawal Raya 2019


Masih belum terlambat lagi kan nak tampal gambar2 1 Syawal raya haritu..
Lagipun masih bulan Syawal kan..hihi..
Sayang pula dah ambil gambar ramai2 tapi tak ada kenangan dalam blog ni..
Siapa tahu, siapa pergi dulu suatu hari nanti...
Sekurang2nya ada kenangan yang boleh ditatapi bersama insan tersayang..


Gambar berdua wajib lah adakan..


Pastu gambar berlima pula..
Adoii lah Daim..
Gambar tarik telinga tu tak sah kalau tak ada..haha


Gambar dengan semua adik beradik, menantu dan cucu belah Ayah Damia..
Kecuali sorang je keluarga adik perempuan Ayah Damia yang tak sampai lagi masa ni..
Sebab semua nak cepat solat raya, so  kita snap dululah..


Gambar dengan Tok Ayah & Tok Ma both Damias & Daim..


Aksi2 ceria kena ada..


Dah besar2 dah anak2 dara ibu..
Saiz baju pun sorang XS, sorang M saiz dewasa..


Sesi bermaaf-maafan dan bagi duit raya..


Anak ayah


Aleesya & cousins


Semua suka posing kan..


Kemeriahan


Lepas tu masing2 semua solat raya di masjid pula..


Balik dari masjid posing lagi..haha


Dan lagi dan lagi..


Dan lagi lagi lagi...


Tengahari, almost semua ahli keluarga saya datang beraya di rumah Parent in law..
Yang tengah duduk pakai baju warna coklat peach tu menantu baru..
First time datang Kelantan ni..


Sebelah saya semua anak2 saudara dah besar2..
Ada yang kerja, ada yang kahwin,ada yang belajar U..
Anak2 saya je kecik lagi..
Ater saya kan anak bongsu..


Me, kakak, mertua, mak dan kakak ipar saya..


Saya dah ada cucu tau..
Pastu cucu saya panggil saya Nek Yu..
Oh my.....


Alhamdulillah atas kebahagiaan dan limpah rahmat dariNYA..
Semoga ikatan kekeluargaan kami utuh dan bertaut hingga ke Syurga..

Kalau tak kerana Syawal atau Raya, susah juga nak berkumpul ramai2 macam ni..
Syukur..


:::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

2 comments:

firdausi said...

comelnya ayyunie.. dah slim.. dah jadi anak dara je masa berlalu.. dulu kena first kenal dalam alam maya ni budak2 tu kecik lagi..Allahu.. maknanya kita dah tua kak yu... cepat sgt2.. bila tgk anak kita yg boys.. rasa muda la plak.. hahahahhahah

Ayu Zarina said...

Firdausi -hihi...mana tak slimnya..macam2 aktiviti sukan kat sekolah dia join...betul rasa macam cepatnya budak2 ni besar..lagi2 Ayyunie tu dulu sampai 6-7 tahun panggil baby...sekarang tetap panggil adik juga walaupun dia dah ada adik sendiri..haha