Thursday, March 26, 2020

Guna lampin buat mask sementara pun boleh..



Akhirnya selepas 8 hari tak jejakkan kaki keluar rumah, semalam terpaksa keluar juga ke office2 (utk ambil punch card pengiraan OT, ambil bil2 utiliti, ambil surat2 yang sampai, ambil data2 tempahan edutour sepanjang april, ambil invoice2 yang dah buat bayaran deposit and so on) sebaik sahaja PM umumkan PKP extend lagi 14 hari. 

Mask dah habis kat rumah, so yang terlintas dengan masa yang singkat tu adalah guna lampin yang dari zaman anak sulung, anak kedua dan sampailah zaman Daim. Hihi. Janji bersih kan 😊. Lampin tu buatlah lipatan segitiga, pastu lipat2 lagi sampai pendek, ikat siap2 kat kepala, then baru pakai tudung. Kemas pun kemas. Tapi rimas panas sikit sebab tebalkan.


Nasib baik lah sampai2 je office ada stok mask 3 layer lagi, stok sarung tangan dan hand sanitizer botol 1liter. Sebab mana2 tempat pemprosesan makanan memang memerlukan SOP barang2 ni dari dulu lagi. Ok rembat bawa balik rumah 😀.

 Sambil2 tu sempat juga ke Pasaraya Maslee belakang office untuk stock up barang2 dapur yang dah habis. Seronok tak terkata dapat beli sendiri barang2 nak dibeli tapi dalam masa yang sama paranoid pun ada 😁. So korang kalau tak ada apa2 kepentingan, just STAY AT HOME ok! Sebab kita je yang paranoid, tapi masih ada insan3 lain yang buat donno tak pakai mask, tak kisah sosial distance siap tanya saya lagi semalam "akak, kena beratur ya" 🤦‍♀️. YA DIK, BERATUR KAT GARISAN MERAH TU!




::Setiap penulisan sekadar ingin berkongsi saat-saat kemanisan, ilmu, info atau pengajaran yang diperoleh dalam menjalani kehidupan sementara menuju ke Alam yang kekal. Mohon maaf andai kata setiap bait-bait penulisan mencetuskan perasaan iri hati, riak atau ketidaksempurnaan. Sesungguhnya saya juga tidak lari dari sebarang kesilapan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini. Maafkan saya sekali lagi:::

No comments: